Odpustenie poplatku v banke

Autor: Denisa Švecová | 29.9.2014 o 14:46 | Karma článku: 0,00 | Prečítané:  62x

Roky sa zaoberáme vybavovaním hypotekárnych úverov a môžeme konštatovať, že každá situácia je iná. Vždy je rovnaký cieľ - zabezpečiť pre našich klientov optimálne riešenie na prefinancovanie ich bývania. Ale okolnosti su väčšinou rozdielne. Veľakrát sme sa pri práci presvedčili, že všetci sme len ľudia a môžeme robiť chyby, za ktoré sa väčšinou platí. Dnes budem hovoriť o prípade, ktorý u nás vo firme (vy)riešila kolegyňa – K. Kováčová.

Mladej rodinke sme pomohli re-financovať ich úver, kde sa nám podarilo nájsť pre nich banku, kde dostali úrok takmer o polovicu nižší ako im ponúkla pôvodná banka.

Blížil sa dátum predčasného splatenia úveru a 2 dni pred dátumom predčasného splatenia úveru mal klient termín bežnej pravidelnej splátky. Na internetbankingu si skontroloval, že je tam dostatok financií na to, aby pravidelná splátka „odišla“. Všetky ostatné peniaze previedol na účet do inej banky, aby mohol po splatení úveru hneď pôvodný účet zrušiť.

V deň „D“ – deň splatenia úveru čakali na info o splatení úveru, no nedozvedeli sa nič ani cez internetbanking svojej banky a dokonca ani na infolinke a ani na pobočke banky – naštastie (ako sa neskôr ukázalo) tieto kontakty boli zaznamenané. Rátali tiež s tým, že keby bol problém, tak ich z banky budú kontaktovať.

Prekvapenie nastalo na druhý deň, keď ich z banky informovali, že úver nebol splatený, z dôvodu nesplnenia podmienok – posledná riadna mesačná splátka „neodišla“. Ako sa neskôr ukázalo, klient si zle interpretoval údaj o zostatku na účte, čo viedlo k tomu, že naozaj posledná splátka „neodišla“, lebo tam peniaze neboli.

Nasledovala séria telefonátov, vysvetľovania, ale nikam to neviedlo - klient mal zrazu 2 úvery. Podali sme žiadosť o výnimku, ktorú nám hneď zamietli. Jediné riešenie čo ponúkali bolo vyplatiť úver v inom termíne a s poplatkom 5% zo zostatku – čo predstavovalo 5 500 €.

Štandardná komunikácia s pobočkou nepomohla. Napadlo nás obrátiť sa na ombudsmana banky. Dohodli sme si stretnutie, na ňom sme objasnili celú situáciu krok po kroku - nejasné zobrazenie v IB, žiadne kompetentné informácie na pobočke a infolinke ohľadom problému so splatením v deň splatenia úveru, navyše k tomu situácia mladej rodiny s manželkou v 9-tom mesiaci tehotenstva.

Pár dní po našom stretnutí prišiel klientom list, v ktorom klientom oznámili, že povoľujú predčasné splatenie úveru bez poplatku.

Aj v tomto prípade sa potvrdilo, že viac hláv viac vie a dokáže. Nápad kontaktovať banku cez jej obmudsmana bolo riešenie z tejto nepeknej situácie. Preto, ak si myslíte, že ste v práve a na pobočke ste nepochodili, skúste aj túto možnosť.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

SVET

Taliansky premiér Renzi po prehre v referende podá demisiu

Hlasovanie zaznamenalo vysokú účasť.


Už ste čítali?